Czy chcesz wziąć udział w Międzynarodowych Mistrzostwach Świata w Programowaniu Robotów ?
Klasy 4-8
W VEX IQ Challenge zespoły uczniów mają za zadanie zaprojektować i zbudować robota, który będzie grał z innymi zespołami w wyzwaniu inżynierskim opartym na grze. Koncepcje STEM z klasy są sprawdzane, a uczniowie uczą się umiejętności pracy zespołowej, przywództwa, komunikacji, które są przydatne w życiu.
Wyzwanie VEX IQ Rise Above rozgrywa się na prostokątnym polu 6' x 8' skonstruowanym jak poniżej. Dwa roboty rywalizują w Wyzwaniu Zespołowym, w trwających 60 sekund meczach zespołowych, współpracując w celu zdobycia punktów.
Drużyny rywalizują również w Wyzwaniu Umiejętności Robotów, w którym jeden robot porusza się po boisku, aby zdobyć jak najwięcej punktów. Mecze te składają się z części Driving Skills Matches, w czasie której robot jest całkowicie kontrolowany przez kierowcę, oraz Programming Skills Matches, w której roboty poruszają się autonomicznie, z ograniczoną interakcją między ludźmi.
Punktowane obiekty w wyzwaniu Rise Above mają wysokość 8,7”(22,1 cm) i nazywają się Risers. Na boisku znajduje się łącznie 27 tych obiektów. Celem gry jest współpraca z partnerem sojuszu, by zdobyć, jak najwięcejpunktów. Punkty zdobywa się zdobywając obiekty Risers w celach, wypełniając rzędy i uzupełniając stosy.
Klasy 6-12
W konkursie VEX Robotics, organizowanym przez Fundację Robotics Education & Competition Foundation, zespoły uczniów mają za zadanie zaprojektować i zbudować robota, który będzie grał z innymi zespołami w inżynierskim wyzwaniu opartym na grze.
Koncepcje STEM w klasie są wystawiane na próbę, gdy uczniowie uczą się m.in. umiejętności pracy zespołowej, przywództwa i komunikacji.. Turnieje odbywają się przez cały rok na poziomie regionalnym, stanowym i krajowym, a ich kulminacją są mistrzostwa świata w robotyce VEX każdego kwietnia!
Wyzwane VEX Robotics Change Up rozgrywa się na kwadratowym polu 12'x12' skonstruowanym jak poniżej. Dwa sojusze - jeden „czerwony” i jeden „niebieski” - złożone z dwóch drużyn każdy, rywalizują w meczach składających się z piętnastosekundowego Okresu Autonomicznego , po którym następuje jedna minuta i czterdzieści pięć sekund Okresu Kontroli Kierowcy.
Na polu wymiany VRC znajdują się trzydzieści dwie piłki. Szesnaście czerwonych i szesnaście niebieskich. Wokół boiska znajduje się również dziewięć bramek.
Piłki są punktowane po wrzuceniu do bramki. Każdy zdobyty gol jest wart 1 punkt w odpowiednim kolorze Sojuszu. Najwyżej położona piłka w bramce będzie należała do Sojuszu odpowiadającego jej kolorowi. Jeśli sojusz posiada trzy piłki ułożone w dowolnym kierunku (pionowym, poziomym lub ukośnym), otrzyma 6-punktową premię za połączony rząd. Ale uważaj, kule mogą zostać Descored – zniszczone (?) przez przeciwny Sojusz w dowolnym momencie podczas Okresu Kontroli Kierowców !
Sojuszowi, który zdobędzie więcej punktów w Okresie Autonomicznym, przyznaje się (6) punktów bonusowych, które są dodawane do końcowego wyniku meczu. Każdy Sojusz ma również możliwość zdobycia dodatkowego Punktu Zwycięstwa za ułożenie Rzędu Domowego w Okresie Autonomicznym . Ten bonus może być zdobyty przez oba sojusze, niezależnie od tego, kto otrzyma bonus za okres autonomiczny.
Celem gry jest osiągnięcie wyższego wyniku niż sojusz przeciwnika poprzez umieszczanie piłek w bramkach i łączenie rzędów.